ناگفته های نجومی

وبلاگی در باره نجوم

ناگفته های نجومی

وبلاگی در باره نجوم

نخستین سامانه‌ی فضایی ایران راه اندازی شد.

در جریان بازدید رئیس جمهور از تاسیسات پرتاب و هدایت نخستین ماهواره ساخت داخل و یک موشک کاوشگر به فضا پرتاب شد. 

دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان صبح روز دوشنبه پس از افتتاح ماهواره‌ی «امید»، اولین ماهواره‌ی داخلی جمهوری اسلامی ایران و ایستگاه هدایت و کنترل ماهواره در مدار ارتفاع پایین، هم‌چنین افتتاح پایگاه پرتاب فضایی با پرتاب راکت کاوشی به سخنرانی در جمع شرکت‌کنندگان در این مراسم پرداخت.

به گزارش (ایسنا)، رییس‌جمهور در ابتدای سخنانش با ابراز خرسندی و خوشحالی از حضور در این جمع، اظهار داشت: بنده فرا رسیدن دهه‌ی فجر را به شما عزیزان، ملت ایران و جامعه‌ی بشری تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و خدا را سپاسگزارم که این توفیق را به ما داد که در این جشن ملی و جشن باشکوه در خدمت شما عزیزان و یاران انقلاب و پیشگامان عرصه‌ی علم و فن‌آوری حضور پیدا کنیم. ما در این لحظات در جمع کسانی هستیم که عمرشان را برای پیشرفت میهن اسلامی و تحقق آرمان‌های بلند انقلاب وقف کرده‌اند.

ماهواره «امید» نخستین ماهواره جمهوری اسلامی ایران است. «امید» یک ماهواره تحقیقاتی پیشرفته است که به دست دانشمندان ایرانی طراحی و ساخته شده است و در مدار ارتفاع پایین قرار می‌گیرد.
این ماهواره در آینده نزدیک توسط ماهواره‌ بر ساخت داخل از پایگاه پرتاب فضایی ایران به مدار پرتاب می‌شود. در این پروژه دانشمندان و محقققان ایرانی توانسته‌اند با این پیشرفت گام دیگری در جهت بومی‌کردن صنایع فضایی بردارند و در واقع ساخت ماهواره امید و ماهواره‌بر «سفیر» از دستاوردهای بزرگ این حرکت است؛ چنان‌که ایران به عنوان یازدهمین کشوری که توانمندی ارسال ماهواره به فضا را پیدا کرده، در بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب رونمایی ماهواره امید را با حضور رییس‌جمهور جشن می‌گیرد.
 گفتنی است این ماهواره و سامانه پرتاب آن کاملا توسط کارشناسان کشورمان ساخته شده است. پرتاب اینگونه راکت ها مرحله مقدماتی پرتاب ماهواره به زمین عنوان و ماموریت آن شناسایی محیط پروازی قبل از پرتاب توصیف شده است. مراسم بازدید آقای احمدی نژاد و پرتاب موشک کاوشگر از شبکه خبر پخش شد.
ماهواره امید، نخستین ماهواره بومی ایرانی، یک ماهواره تحقیقاتی و پیشرفته است که توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده است.این ماهواره در سال آینده توسط یک ماهواره بر (موشک حامل ماهواره) ساخت ایران به فضا پرتاب خواهد شد و در مدار ارتفاع پایین قرار خواهد گرفت. در بازدید آقای احمدی نژاد از تاسیسات فضایی جمهوری اسلامی، وزیران دفاع، دادگستری، علوم و تحقیقات فن آوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فن آوری اطلاعات رئیس سازمان ملی جوانان و رئیس ستاد مشترک نیز حضور داشتند.


 منبع  آسمان پارس - بی بی سی
 از مجموعه   ایران
 نویسنده  محمد رحیمی
 کد بایگانی مطلب  12189
  بیننده  270
نظرات 1 + ارسال نظر
محمود شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:23 ب.ظ

دیگران کاشتند و ما خوردیم

محمود احمدی نژاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد